fbpx

Стриймингът (Live Streaming) предоставя интернет съдържание в реално време и е вече много популярен в България за музика, видео, дори и книги. Платформите Netflix и HBO Go се ползват все повече от българските потребители, които са отблъснати от безжалостното облъчване с реклама и липсата на избор при традиционната телевизия.

Приложението Spotify продължава да бъде най-популярното за стрийминг на музика в света, като конкуренцията в сектора се увеличава с всяка година.

А Storytel предлага стрийминг на аудио- и електронни книги от скоро и в България.

 

Предаването на живо започва да се оценява все повече и от бизнес компаниите, които използват стрийминга като допълнителна възможност за популяризиране и достигане до широка аудитория, без да са необходими каквито и да било усилия.

Онлайн стриймингът достига до повече зрители и ангажира повече. Според Facebook Live Streaming-ът се показва по-високо от всеки друг тип съдържание и се гледа с 3 пъти по-дълга продължителност в сравнение с видео на запис.

Видеосъдържанието е по-лесно за възприемане и разбиране, също така е по-привличащо зрителското внимание.

 

Страстта към стрийминга се забелязва най-силно при младите ползватели на Интернет. Платформите YouTube и Twitch се превърнаха в компании с милиарди долари, благодарение на създателите на съдържание в тях.

PewDiePie – най-известния създател на съдържание в YouTube е започнал със страстта си към видеоигрите, публикувайки клипчета как играe и се забавлява. Оказва се, че за много други почитатели на игрите, гледането на тези клипове е изключително приятно занимание. Около стриймърите се създават цели онлайн общества. Десетки хиляди хора стриймват, а милиони ги гледат всеки месец.

Геймърите в Twitch и Hitbox, чрез живото предаване разкриват тайни на игрите, дават съвети на други игромани, като така дори и се издържат.

 

Разбира се, това далеч не означава, че всеки, който стриймва в интернет, ще стане популярен. За да си добър е важно да си забавен, атрактивен и да изградиш приятелска връзка със зрителите си. Излъчването на живо само по себе си нe носи ползи, ако не носи полезна информация, съобразена със целевите групи

 

Петя Бонева работи повече от седем години в сферата на гейминг индустрията, а от лятото на 2018г. взима активно участие в децентрализираната платформа за живи предавания Dlive едновременно като стриймър и дизайнер по различни проекти.

Тя е лектор в Курса по стриймванев който ще представи тази сравнително млада за България сфера, но заемаща значително място в живота на милиони по света.

В неангажираща среда младата дизайнерка ще запознае участниците с основните правила и софтуерни продукти за предаване на живо, етикет на поведение, отношение и характер на стриймъра, какво го отличава от останалите и какво го прави успешен.