fbpx
Share

Представяме ви интервю с младия 3D дизайнер Николай Маринов. Той е на 22 години, студент „Компютърни системи и технологии“ в Русенски Университет. В момента е в Коимбра, Португалия, в University of Coimbra, за да работи по дипломната си работа.

Разкажи ни повече за себе си. Как и кога се запали по 3D моделирането и дизайна?

Още от малък бях запален по визуалните ефекти на големия  и на малкия екран. Започнах да се занимавам любителски още като ученик и бях приет да уча Game Design в Англия, което не се случи поради редица фактори. Това означаваше, че трябваше бързо да се науча сам, за да мога да постигна целите си.

Вече 3 години се занимавам професионално, като в момента съм Junior Environment Artist към Ви Медия и part-time Texture Artist към KitBash3D.

Наскоро спечели първо място в международно състезание на Adobe Substance. Какво представлява то и с какви дизайнери се състезава?

Nikolay Marinov grand winner Mat 2

Substance by Adobe са водеща комапния в индустрията. Това е семейство от софтуери за създаване на текстури и съответно тяхното прилагане върху 3D модели. Състезанието Meet Mat 2 се организира за втори път, като целта му е да се използва софтуера на Substance до крайният му предел.

Правилата са следните: всеки получава 3D модела Mat за да го текстурира в Substance Painter, като няма право да го модифицира и променя, както и да използва copyrighted content. Тези ограничения дават възможност за невероятно голяма креативност от страна на участниците.

Substance by Adobe са една от най-големите компании в тази сфера и заедно със спонсорите си привлякоха интереса на над 1300 участника.

Какво ти помогна да се класираш на първо място? Какъв е ключът към успеха?

Nikolay Marinov grand winner Mat 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KukerMat – първо място в категория студенти

Състезанието е разделено на две категории: обща и студенти.

В общата категория може да участва всеки, но и конкуренцията е огромна. Сред победителите имаше хора, които са Art Directors/Senior Artists в компании като EA Games, Ubisoft, Bethesda с над 15 години опит. От друга страна в категорията за студенти, качеството в някои случаи беше дори по-добро от общата категория.  Когато се включих в състезанието знаех, че всички ще се насочат към sci-fi тематика, затова ми трябваше тема, която да  бъде оригинална и да ме накара да изпъкна сред конкуренцията.

Затова се спрях на нещо българско – кукер. Вложих всичко, което съм научил през годините и това се отплати.

Това ли е постижението, с което се гордееш най-много ии има и друго?

Към момента това е най-голямото ми постижение, защото ме класира на първо място сред участници от цял свят, но също така се гордея с двете ми победи на състезанието организирано от НАСА – Space Apps Challenge. Голяма част от успехите си дължа на моя екип, без който нямаше да съм мотивиран да постигам целите си.

Проектът, спечелил Space Apps Challenge през 2019 г.

Какво ти предстои от тук нататък? Има ли голяма цел, към която се стремиш?

След като приключа обучението си, ще имам достатъчно опит, за да се насоча към по-голямо студио. Голямата ми цел е да работя, като Texture Artist за AAA студио, върху мащабни проекти. Имам и голямото желание да създам собствено студио, както и да отворя собствена академия за Game Design, VFX и CGI, където да мога да споделя моите знания с други.

Николай Маринов води Курсове за ученици 3D моделиране в игри в офиса на Стартъп Фектъри.

Какви са твоите наблюдения, интересуват ли се младите хора от технологиите за създаване на игри?

Проблемът, който виждам при младите хора е, че нямат тази страст, която аз имам към това и твърде лесно се отказват. На много от тях им се повтаря още от малки, че няма да могат да се реализират с това, което искат и престават да следват амбициите си.

Какви умения са нужни, за да си успешен в тази сфера?

Практика, практика, практика.

CGI e сфера, която се изменя всеки ден и постоянно трябва да се наваксва с нови техники и софтуери. Важните качества и умения, които човек трябва да притежава включват:  контактност, упоритост, креативност, логика, математика, теория на цветовете, теория на светлината, композиционни умения, техническо разбиране на различните процеси на работа и в някои случаи програмиране.

В ерата на дигиталните технологии е много важно да следим, как ще се променят  CG тендециите в близките години.

Прочетете още: Кои са най-търсените умения в дигиталния свят?

3D modelling

Можеш ли да предположиш как ще се развива дигиталния свят, и по-специално 3D дизайна, в бъдеще?

Бъдещето на 3D дизайна е доста светло. Аз съм огромен привърженик на Real-Time rendering и Procedural content и смятам, че това е все по-нарастваща тенденция сред студиата. В близко бъдеще софтуери за procedural asset generation , като SideFx Houdini и real-time game engines, като Unreal Engine ще станат стандарт в индустрията, заради ускорената работа и техните възможности. Все повече компании започват да използват Unreal Engine,  дори във филмовата индустрия (Пример – The Mandalorian).

 

Пример в Худини за procedural генерирани обекти.

Procedural представлява всичко, което е създадено изцяло на база параметри, което позволява свобода за безкрайно на брой вариации чрез смяна на дадените параметри.

Смяташ ли, че в България младите могат да развиват потенциала си? Какви са твоите съвети към тях?

В България  все още е доста трудно за развитие в тази област. Почти никъде не могат да се намерят правилни източници на информация и всеки, който иска да се занимава с нещо подобно трябва да се справи сам. Никой не ми  е „смлял“ тази инфорамация, поради което знам, колко е трудно за всеки начинаещ.

Моят съвет е да не се отказват и да си помагат. Живеем в 21-век, където отговорът на всеки наш въпрос се намира в джоба ни.

Възползвайте се от тази възможност, задавайте въпроси, свързвайте се с хора от цял свят и имайте онлайн присъствие, защото в дигиталния свят това е най-важното.



По-долу можете да прочетете интервютата на Ники в едно от най-големите американски дигитални списания за Game Design, VFX и CGI 80 lеvel:

Post-Apocalyptic Food Truck with Bulgarian Motives in UE4

KukerMat: Interpreting a Bulgarian Costume in Substance Painter.

Портфолиото на Николай Маринов в Artstation.

Николай Маринов води Курсове за ученици 3D моделиране в игри в офиса на Стартъп Фектъри. 


След успешната организация на първите хакатони и безплатни курсове по програмиране в Русе, Сдружение Стартъп Фектъри превръща в свой приоритет ранното развитие на дигитални и технически умения на ученици. Целта ни е да направим информационните технологии достъпни и атрактивни за деца и юноши, като им предоставим първоначалните насоки и ресурси. След това ще бъдем до тях и ще ги подкрепяме в усилията им да станат успешни млади хора с дигитални професии – дизайнери, програмисти, онлайн маркетинг експерти, мениджъри на проекти и всичко друго, което си изберат.

Вече имаме първите успешни истории на завършили ученици, които започнаха работа в ИТ компании на начално ниво. Николай Маринов е един от тях.