fbpx
Share

Тези съвети ще ви вдъхновят и ще разпалят у вас предприемачески дух. Ще ви помогнат да ускорите развитието на вашите идеи и ще ви покажат как да мислите мащабно.

1. Обръщайте внимание на малките ежедневни навици, за да отключите потенциала на вашия екип.

Когато става въпрос за управление на екипи, в повечето случаи мениджърите се фокусират върху големите въпроси – наемане на служители, предоставяне на обратна връзка и упражняване на контрол. 

Разбира се, провеждането на редовни срещи на четири очи и откритата обратна връзка са критично важни, но има някои много по-малки неща, на които е също толкова важно да се обърне внимание.

Например информирането от самото начало на постъпване на служителите за стила на работа на мениджъра, очакванията за тяхната работа, ценностите и културата в компанията, би повлияло добре на цялостното представяне на екипа. Добрите мениджъри правят малки неща, за да помогнат на екипите си да се забавляват и същевременно да приемат работата на сериозно.

Наблегнете на това да откриете потенциала във всеки един член от вашия екипа, като насърчите развитието на неговите силни страни и загладите слабите

Хубаво е да се допитвате до екипа, а не да вземате самостоятелни решения, които касаят всички.

Изключително важно е да направите така, че вашите колеги да се чувстват максимално подкрепени от вас, за да могат да работят в една здравословна среда.

Силните страни на всеки отделен човек са суперсили, които създават звезден екип.

2. Откажете се от списъка със задачи и вместо това използвайте календара си

Проблемът със списъците със задачи е, че те водят до нереалистичен оптимизъм относно това колко много можете да постигнете, защото те не съдържат ограничението на реалността: времето. Използвайки календара си, лесно може да посочите необходимото време за изпълнение и реално да знаете колко свободни слотове за деня притежавате. Спрете да правите списъци и да отмятате задачи в тях.

Избягвайте навика да казвате “Това ще го направя по-късно”. Отлагането за по-късно води до претрупване със сериозни задачи, а от там до емоционално прегаряне.

3. Изградете ваша подкаст стратегия с интервюта, а не с реклами

Рекламите ни заливат отвсякъде и става все по-трудно и по-трудно да измислим оригинална реклама като част от маркетинговата ни стратегия.

По тази причина много хора тестват подкаст стратегията, която все още прави своите първи стъпки в България.

Подкастите са възможност да прекарате поне 15 минути в ушите на хората, които са избрали да ви слушат, вместо да залагате на поредната реклама в социалните мрежи. 

Разбира се, подкаст стратегията не изключва и традиционните реклами, но увеличава шансовете ви за успех в достигането до по-широка аудитория.

    4. В началото поставете непостижимо кратки крайни срокове 

    Добра практика е да гледате на свръхамбициозните крайни срокове като на нещо, което ще отдели най-необходимото, от това, което е пожелателно. 

    Винаги ще има приятни задачи и такива, които просто е добре да се свършат възможно най-рано, за да не ви притискат допълнително и в крайна сметка да не се свършат по качествен начин.

    5. Обмислете нуждите на клиента, а не вашите умения

    Когато искате да привлечете клиенти, е добре да помислите как да стане това и с какво вие да станете наистина уникални сред морето от претендиращи за уникалност.

    Вместо да си мислите, че сте създали най-добрата компания в района, която произвежда дрехи от екологични материали, най-добре проучете какви хора биха купили подобни дрехи, какво точно търсят, какво обслужване очакват.

    По този начин вие проучвате нуждите на клиентите, като демонстрирате и професионалните си умения, които си проличават в хода на вашата работа. Така процесът става двустранен.

    6. Попитайте защо нещо не работи, преди да вземете решение

    Хубаво е да погледнете двете страни на монетата, когато вземате решение, свързано с нуждите на клиентите.

    На първо място си задавате въпроса Какво биха искали нашите клиенти?, който си е напълно логичен и на място. 

    Чрез него може да прецените каква маркетингова стратегия да изградите за вашата дейност, какво да предлагате на вашите клиенти и как те винаги да остават доволни.

    Обаче тук е мястото и на другия въпрос  – Какво не биха искали нашите клиенти, какво би намалило интереса им? 

    Така ще може да отхвърлите доста неща, които биха били потенциални грешки и препъникамък за вашия успех

    7. Задайте няколко въпроса, за да задълбочите обратната връзка, която искате да получите

    Изключително важно е да търсите реалистична обратна връзка от аудиторията. По този начин няма да изпаднете в ситуацията да си ръкопляскате сами или пък обратното – да се подценявате

    Предлагаме ви следния начин, който е един от най-простичките и същевременно един от най-ефективните.

    Потърсете три типа хора във вашето обкръжение. Един човек, който е винаги оптимистично настроен към работата на околните. Един човек, който никога няма да похвали никого, а винаги поне малко ще критикува (по-скоро в лошия смисъл). След това намерете човек, който е по-умерен и не гледа на нещата нито с розови очила, нито с черни, а с прозрачни

    Съберете трите оценки, разделите ги на три и към полученото средно аритметично може да добавите и собствената си самооценка.

    8. Осигурете възможност за упражнения

    Така както когато се тренира спорт, и в бизнеса е необходимо екипите да се упражняват със симулации и игри. Това ще създадете възможност за допускане на грешки и изграждане на съпричастност към това, през което преминават другите хора, които работят във вашия екип.

    Най-просто казано, възможност за учене по метода проба-грешка. Важно е също тази практика за упражнение чрез игри да се включва ежегодно в плановете.

    9. Насърчавайте фирмена култура отдолу-нагоре

    Имате срокове, в които трябва да доставите нещо, или вашите конкуренти ще доставят нещо по-бързо. Сблъсквате се с много ограничения. И в тази ситуация най-важното е да се научите да решавате бизнес проблеми по-бързо и по-добре от конкуренцията, а не да си губите времето с рутинни дейности.

    За да останете на пазара, научете се да насърчавате екипите да се справят сами. Използвайте по-често този имейл: „Благодаря, че ми казахте, оценявам това като информация, но не разбирам защо вие и този друг човек не можете да решите това сами.“

    10. Напомняйте си, че трябва да се грижите за себе си, за да сте максимално продуктивни в работната среда

    През последните няколко години все повече се говори за това колко е важно да се грижим за себе си във физически, емоционален и умствен план. 

    Дали в един момент не ставаме слуги на собствената си свръхпродуктивност, ако тя не се компенсира с необходимата почивка.

    Днес социалната изолация, стресът и емоционалното изгаряне са в пъти повече от преди, в резултат на световната пандемия.

    Те определено са фактор, който влияе на продуктивността на всеки. Тайната на продуктивността днес не се крие в непрекъснатата работа, пиене по 5 кафета на ден, претрупване с професионални ангажименти…

    Разковничето по-скоро е в разумното разпределяне на учене, работа и отдих. Сънят играе ключова роля за дългосрочния успех в професионален и личен план. 

    👍 Ако тези съвети ви звучат разумно и искате да научите повече, включете се в предстоящата ни Програма за ускорено валидиране и развитие на предприемачески идеи „Стартирай бизнес в променящия се свят“.
    Обучението ще ви стимулира, провокира и зареди с ресурси и информация. Фактът, че преподават експерти и предприемачи, които работят това, за което говорят, ще ви даде уникална перспектива и умения, които няма да откриете в университетската класна стая. Това е, което отличава Startup Factory.

    По идея от First Round Review

    Искаш ли да учиш от действащи предприемачи, лидери и новатори, които вече са там, където ти искаш да бъдеш?

    Включи се в Програмата „Стартирай бизнес в променящия се свят“

    Лого БФЖ

    Startup Factory e организация с нестопанска цел, която работи активно вече шеста година за развитието на дигиталните и предприемачески умения на ученици, студенти и възрастни от Русе и региона. Организираме обучения и тематични събития в три направления: ПРОГРАМИРАНЕ, ДИЗАЙН и ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО. Популяризираме възможностите, които предоставят децентрализираните технологии и БЛОКЧЕЙН и тяхното приложение в бизнеса. Предоставяме обучителни ресурси и свободни за ползване инструменти.