fbpx

Активното използване на социалните мрежи ангажира аудиторията и осигурява огромни възможности за популяризиране на бизнеса и създаване на по-добро онлайн присъствие.

Наред с традиционните Facebook, YouTube, Twitter, Instagram и LinkedIn, уникална възможност за достъп до аудитория от стотици хиляди читатели от цял свят разкриват социялните мрежи Medium, Quora, SlideShare, Reddit.

Статията дава основни насоки как да използваме тези по-малко популярни социални мрежи, когато създаваме онлайн присъствието на нашия бизнес.

83% от клиентите търсят информация за даден бизнес на сайта му.

Хубавият интернет сайт е първата стъпка към адекватно онлайн присъствие на всеки бизнес. Той подобрява разпознаваемостта на марката и доверието към компанията като цяло.

А страниците в различни социални мрежи създават още много възможности за популяризиране на бранда.


Пет важни принципа при изграждането на фирмена интернет страница:

  1. Конкретно предложение на водеща позиция – преди скролиране. Предложението трябва да е кратко, привлекателно и с внимание към клиента (customer-centric).


1.1. Предложете желана идентичност. 1.2. Обещайте да решите
проблем. 1.3. Кажете точно какво правите и предлагате.

2. Призив за действие – горе вдясно или в центъра на водеща позиция.

3. Картинки на успеха – те комуникират ефективно и убедително.

4. Ценова листа, абонаментен план, пакетни оферти – разделяме ясно това, което предлагаме.

5. Много малко текст.

За адекватно дигитално присъствие, мобилната версия на сайта е задължителна. 62% от потребителите влизат в интернет от мобилното си устройство.

Социалните мрежи са мощен канал за комуникация

Поддържането на дигитално присъствие в социалните мрежи ви прави по-достъпни и държи клиентите близо до вас. Чрез умелото им използване, можете да превърнете феновети си в клиенти, а клиентите – в свои агитатори.

Няколко общи съвета, преди да преминем към по-малко познатите социални мрежи.

  1. Следете какво правят другите и какво работи, но търсете и уникалност. Образовайте и ангажирайте аудиторията си. Винаги мислете за проблема, болката и емоциите на потребителя.

2. Видеото се гледа най-много. Но какво видео? Нещо лично, емоционално, автентично, полезно, забавно, качествено.

3. Изберете не повече от две социални мрежи за начало.

4. Качеството е по-важно от обема.

Качествено оригинално съдържание, което решава проблеми, обучава и вдъхновява.

Детайлно разглеждане на темата, с ясно-разбираеми инфографики.

Най-добрата мултимедия в момента е ИНФОграфиката.

5. Позиционирането като експерт изисква време и усилия.

6. Ако правите нещо за нов пазарсъобразете каква мрежа използват – WeChat (социална платформа в Китай), Xing (бизнес мрежа в Германия) , ВКонтакте (популярна в Русия).

Social media mrketing

Полезни функции на социалните мрежи за създаване на по-добро онлайн присъствие

Facebook Notes позволява лесно да създавате дълги публикации, с разнообразни изображения, възможност за подчертаване на заглавия, използване на форматиране и различни стилове.

Тази функция ангажира много добре аудиторията и е изключително подходяща за блог постове.

Quora – социална мрежа от въпроси и отговори. Днешното поколение задава въпроси изключително в онлайн пространството. Вашите компетентни отговори на специфични въпроси биха могли да са безценни.

Платформата може да се използва и като източник на теми за писане на блог постове. Отговорът ви може да бъде разширен в отделна подробна статия и след това да се популяризира, за да достигне до повече потребители, съответно и потенциални клиенти.

https://hosting.review/comparison/medium-vs-wordpress/

Medium е социална платформа, където хората споделят идеи и истории, които са по-дълги от 140 символа, и не са ограничени само до техните приятели. Medium се превръща в убиец на класическите списания.  

За българските блогъри и маркетолози, това е една уникална възможност да достигнат до международна аудитория от стотици хиляди читатели, чрез качествено онлайн съдържание.

Успехът идва тогава, когато те успеят да адресират съобщението си към наболял проблем или определена, малка аудитория, която пряко се интересува от конкретния бранд.

Reddit – социална мрежа за следене на теми, свързани с интересите на потребителя. Reddit е истинска златна мина на информация, свързана с вашата област на експертиза, вашата аудитория и вашия бизнес. 

Има подредити за всичко: маркетинг, предприемачество, малък бизнес и много други. Reddit има огромен потенциал и безброй възможности за маркетинг. Обърнете му сериозно внимание, все пак това е осемнадесетият най-популярен сайт в света.


SlideShare
 е чудесно място за представяне на интересни и полезни презентации и увеличаване на видимостта на вашия бранд. По-голямата част от специалистите, занимаващи се с маркетинг в социалните мрежи, се фокусират основно върху FacebookYouTubeTwitterInstagram и LinkedIn.

От всички подобни медии, само в SlideShare вашите публикации могат да бъдат видяни от множество хора още от първия ден.

LinkedIn е най-популярната бизнес ориентирана социална мрежа, което я прави чудесно място за промотиране на вашите професионално направени SlideShare презентации. Затова не пропускайте да я използвате, като споделяте там вашите презентации и PDF документи!

Инвестирайте в изграждането на вашата професионална мрежа. Няма как да продавате на хора, които не ви вярват. Всичко е въпрос на доверие и изграждане на отношения.


LinkedIn е топ социалната мрежа за професионалисти от всякакви сфери на дейност. Един добре направен профил в LinkedIn се класира обикновено в топ десет на резултатите от търсене за вашето име и може да се нареди дори над тези от Facebook, Twitter и Google Plus.

Пробвайте за комуникация Telegram – една от най-известните мобилни апликации за размяна на съобщения, която се фокусира върху сигурността. Всички разговори и споделени файлове се криптират преди да бъдат съхранени онлайн.

Storytelling: Изкуството за разказване на истории

Ben Horowitz Storytelling

Дните, в които компаниите смятаха, че е достатъчно само да присъстват в социалните мрежи отминават. Всички вече знаят, че съдържанието е от първостепенно значние. Трябва да публикуваме съдържание, което ще ангажира аудитория ни. Става дума за разказването на истории.

Storytelling-ът повишава ангажираността, кара вашата публика да се връща на страницата или профила ви доста по-често, отколкото ако те са изпълнени със сухи, информативни публикации.

Направете вашите клиенти главните герои във вашата история.

Винаги поставяйте клиента в центъра на историята и я разказвайте от неговата гледна точка. В рамките на около 6 секунди отговорете на въпроса „И какво от това?“

Защо правите, това, което правите? Какво всъщност правите? Как то достига до вашата аудитория?

Какво да следим, за да има ефект от нашата история:

  • Простота: аудиторията разбира ли лесно вашата визия, цел и стойност?
  • Яснота: стойността на това, което правите, достига ли до аудиторията?
  • Съзвучие: всичко, което казвате, в синхрон ли е с това, което наистина правите или се стремите да направите?

Важно е да имате предвид, че изграждането на доверие е процес. Въпреки, че разказването на истории може да бъде чудесен инструмент за продажба, не се поддавайте на изкушението да публикувате само истории, чиято цел е продажба. Гледайте на онлайн маркетинга като изграждането на връзка.

В заключение

Успешното онлайн присъствие изисква системна и целенасочена работа със социалните мрежи.

И още:

Споделяйте интересни факти от кухнята.

Провокирайте с нещо изненадващо.

Създайте напрежение.

Предложете на потребителите интересно и полезно съдържание.


Оптимизирайте съдържанието, спазвайте правилата за SEO / search engine optimization (Оптимизация за търсачки), за да подобрите класирането си в интернет пространството.


Следете резултатите. Вижте кои действия дават най-добри резултати във вашия случай. И наблегнете на тяхното използване!


Вижте още от нашите курсове за развитие на дигиталните умения


Този блог пост е написан въз основа на материала, преподаван по време на Курса Дигитално предприемачество за жени, проведен през декември 2019 – януари 2020г, както и в ОНЛАЙН обучителната програма по предприемачество 1- 4 август 2020г и Обучителната програма по предприемачество за жени януари-март 2021.

Автор и лектор: Емилиян Енев – председател на УС на Сдружение Стартъп Фектъри Русе.

Още интересни материали от курса: Нашата селекция от книги за предприемачество и бизнес

–––

Startup Factory e сдружение в обществена полза, работещо активно вече шеста година за развиване на ключови дигитални умения на ученици и възрастни, както и за подпомагане на предприемаческата екосистема в България.

Сподели с приятели