fbpx
Share

Бен Хоровиц е съосновател на компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz. Той е автор на бестселърите  The Hard Thing About Hard Things и What You Do Is Who You Are и е един от най-уважаваните и опитни предприемачи. В популярния си блог той предлага практически съвети за изграждането и управлението на стартиращ бизнес, за които няма да чуете в университетската класна стая. Тук сме извадили 11 правила на Бен Хоровиц за мениджмънт, които ще преобърнат представите ви за предприемачество.

Докато много хора говорят за това колко е страхотно да стартираш бизнес, много малко са тези, които казват колко трудно е всъщност да се управлява такъв.

Бен Хоровиц анализира проблемите, с които се сблъскват предприемачите всеки ден, споделяйки прозренията, които е придобил при развиването, управлението и инвестирането в технологични компании. Той допълва бизнес уроците с текстове от любимите си рап песни.

Неговите съвети са изключително полезни както за опитни предприемачи, така и за тези, които тепърва ще развиват собствени предприемачески идеи.

1. Управляването на бизнес не е като добре планираното градинско парти. 

Нещата ще се объркат в най-неочакваното време и на най-неочакваното място. И когато това се случи, предприемачите, които имат способността и желанието да се адаптират, ще са големите победители.

2. Никой не се ражда научен. Да си предприемач е умение и за съжаление го научаваш по трудния начин.

Единственото нещо, което ви подготвя да управлявате компания, е …. управлението на компания.

Няма формули, които да следвате. Но все пак можете да се подготвите с някои готови решения, като разучите какво са правили други лидери преди вас.

Всеки предприемач, който Бен Хоровиц е срещал в живота си, е имал различни силни и слаби страни, но най-успешните са наистина тези, които се обграждат с хора, които допълват техните слаби страни.

3. В действителност компаниите са това, което са, и няма такива, при които всичко да е перфектно.

Да се преструваме, че нещата са идеални, всъщност не е много продуктивно.

Конфликтът се появява там, където е истината.

И така, когато има конфликт в организацията, не го изглаждайте. По-удачно би било да изострите противоречията, да разгорещите двете мнения и да стигнете до общо решение.

Добрите лидери са наистина добри в това. И е жалко да работиш за някой, който винаги се опитва да потуши конфликтите и да изглади отношенията.

4. Стратегията на компанията – това е историята, която разказвате, причината за съществуването ви.

Стратегията и историята не са две различни неща. Ако не може да разкажете историята по изключително убедителен начин, кой ще ви последва?

Историята на компанията трябва да обяснява на фундаментално ниво защо съществувате. Защо светът се нуждае от вашата компания? Защо трябва да правим това, което правим и защо е важно?

Може да имате страхотен продукт, но завладяващата история привежда компанията в действие. Ако нямате страхотна история, трудно ще мотивирате хората да се присъединят към вас, да работят върху продукта и в крайна сметка да намерите инвеститори.

Грешката, която често се прави, е да мислите, че разказването на истории е само за маркетингови цели.

Не, историята е стратегията.

Ако направите историята си по-добра, вие правите стратегията по-добра. 

 

Предстоящи присъствени обучения

Продажби и маркетинг

14 януари 2023

10 до 17 часа

Инструменти и стратегии

Уеб програмиране

от 28.01., всяка събота

14 до 17 часа

HTML, CSS и JavaScript

Перфектната презентация

21 януари 2023

10 до 17 часа

CANVA + презентиране

5. Мислете сами – отличителната характеристика на големите предприемачи.

Проблемът с иновациите е, че прогресивните идеи често изглеждат като лоши идеи в началото. Иновацията по дефиниция е нещо лудо: повечето хора гледат на всяка иновативна идея като на глупава, защото ако беше добра идея, някой вече би я направил.

Така че новаторът гарантирано има първоначално повече недоброжелатели, отколкото последователи.

Основателите на компании, които предоставят страхотна нова стойност на света, мислят различно. Тази стойност идва от вярата или визията, че нещо е истина, което другите хора не виждат.

6. Съществува мнението, че предприемачът трябва да бъде „най-добрият търговец в компанията“ или „визионерът“ или най-добре и двете.

Не.

Предприемачът си е предприемач.

Той трябва да се грижи компанията да доставя изключително качествени продукти с много висока скорост. И ако той не вземе правилното решение, компанията остава да стои на едно място. Затова предприемачът трябва да следи всичко и да говори с всички. Трябва да знае какво се случва с финансите и как върви работата на инженерите. Защото трябва да е готов с решението си, когато дойде точния момент.

7. Понякога грешното решение е също решение.

Грешното решение е дори по-добро от никакво решение.

Чрез грешните решения се трупа опит, а опитът е предпоставка за вземане на правилните решения.

8. Основното нещо, което трябва да направи всеки технологичен стартъп, е да създаде продукт, който е поне десет пъти по-добър от сега използвания вариант.

Два или три пъти по-добър няма да е достатъчно, за да накара хората да преминат към новия продукт достатъчно бързо или в достатъчно голям обем, за да има значение.

Ако нямате печеливш продукт, няма значение колко добре се управлява вашата компания.

9. Новаторите, а не клиентите, измислят продуктите.

Клиентът може да каже само какво мисли, че иска, въз основа на опита си с текущия продукт. Новаторът обаче може да вземе предвид всичко, което би било възможно, като често дори влиза в противоречие със съществуващото.

И това противопоставяне изисква комбинация от знания, умения и смелост.

10. Има само две важни неща за стартъпите: да спечелят пазара и да не останат без пари.

Не е страшно дори да се експериментира с продукта и да се правят постоянно корекции.

Но единствената грешка, която предприемачите не трябва да допускат, е да останат без средства.

11. Най-важното правило при фондонабиране:

Имате нужда само от един инвеститор, който да каже „да“, най-добре да игнорирате останалите тридесет, които казват „не“.

Всеки, който се е занимавал с търсене на инвестиции знае, че рисковият капитал е цикличен бизнес. По същата причина, по която се случват икономическите цикли: хората не вземат решения самостоятелно. Рисковите инвеститори, които мислят независимо, генерират по-добра финансова възвръщаемост. Търсете тях.

И никога не се отказвайте.

👍 Ако тези правила ви звучат разумно и искате да усвоите още добри практики от опита на Бен Хоровиц и други съвременни предприемачи, включете се в предстоящата ни Предприемаческа програма.
Обучението ще ви стимулира, провокира и зареди с ресурси и информация. Фактът, че преподават експерти и предприемачи, които работят това, за което говорят, ще ви даде уникална перспектива и умения, които няма да откриете в университетската класна стая. Очаквайте подробности!

Similar articles

Лого БФЖ

Startup Factory e организация с нестопанска цел, която работи от 2015 година за развитието на дигиталните и предприемачески умения на ученици, студенти и възрастни от Русе и региона. Организираме обучения и тематични събития в три направления: ПРОГРАМИРАНЕ, ДИЗАЙН и ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО. Популяризираме възможностите, които предоставят децентрализираните технологии и БЛОКЧЕЙН и тяхното приложение в бизнеса. Предоставяме обучителни ресурси и свободни за ползване инструменти.