Презентацията от втората лекция на Обучителната програма по предприемачество за жени включва подробно разжлеждане на бизнес модел, презентация за инвеститори, както и следните теми:
- Стойностно предложение
- Какво е вашето предимство?
- Кои са вашите врагове?
- Финансово планиране
- Ценообразуване
- Бизнес модела CANVAS
- Какво ще загубят ако не станат ваши клиенти?
- Най-важният фактор за успех: timing
- Управление на екипи
Процес на валидация – през какви конкретни стъпки преминаваме при изграждане на бизнес модел?
Допълнителни материали и ресурси, споменати в хода на лекцията, които допълват темата и дават насоки за още по-задълбочено проучване :
The innovator’s dilemma / Дилемата на новатора
Това е книга от Клейтън Кристенсен. Според автора колкото по-успешна става компанията, толкова по-трудно се правят нововъведения.
Винаги трябва да слушате и да отговаряте на нуждите на най-добрите си клиенти и че трябва да съсредоточите инвестициите върху онези иновации, които обещават най-висока възвръщаемост.
Когато правите нещо, бъдете много внимателни към кого го таргетирате, на кого го предлагате, от кого искате обратна връзка.
Monetizing Innovation: How Smart Companies Design the Product
Книга от Мадхаван Рамануджам. Предлага изненадващи правила за успешна монетизация.
Практични методи и принципи, включително приложението им, може да откриете във файла.
Проверете готовността на клиента да плати или Willingness to pay (WTP) и помислете на каква база ще плащат клиентите ми. В всеки случай, цената трябва да е свързана с полезността, която давате.
Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen
Книга от Donald A. Miller. Авторът разкрива седем универсални елемента, които могат да подобрят историите, които разказвате пред клиентите си.
Start With Why | Започнете със защо
Книга от Саймън Синек. Как великите лидери вдъхновяват всички да предприемат действия.
Една препоръка: Правете всеки ден по нещо малко
Структура на презентация за инвеститори
Слайдовете трябва да се подредят по следния ред:
- Дефиниция на продукта
- Описание на болката на клиента – конкретен и ясен проблем
- Какво е решението? – как конкертно решаваме проблема
- Описание на решението – по-детайлно
- Пазарни сегменти или какве са пазарните възможности пред нас
- Конкуренция – как стоим спрямо нея
- Конкуренти – какви са нашите предимства за клиентите
- Първоначални резултати и клиенти, които вече имаме. Или важно стратеческо партньорство.
- Go-to-market стратежия – как може да се скалира бизнеса.
- План за бъдещето. Визия, която преследвате.
- Екип – ключови компетенции
- Каква сума търсите като инвестиция и за какво ще я използвате. Представяте възможност пред инвеститорите, от която те могат да се възползват.
Как се прави pre-money valuation – оценката на компанията преди инвестицията?
Чуйте в аудио файла:
Бизнес модел Canvas – как да го използваме ?
Това е една от най-популярните методологии, чрез която се описват основните аспекти на бизнеса и как те са свързани по между си. Дава цялостен поглед върху организацията. Свалете презентацията от тук.
–
Вижте също материалите от:
първа лекция от Обучителната програма по предприемачество за жени
трета лекция от Обучителната програма по предприемачество за жени
четвърта лекция от Обучителната програма по предприемачество за жени
–
Вижте още от актуалните обучения за развитие на дигиталните умения на сдружение Startup Factory.
–
Презентацията от втората лекция в Обучителната програма по предприемачество за жени, включена в тази статия, принадлежи на Сдружение Стартъп Фектъри и не може да бъде разпространявана без изричното съгласие на собственика. Копирането ѝ без разрешение е забранено съгласно действащото законодателство.
–
Обучителната програма по предприемачество за жени е разработена от екипа на сдружение Startup Factory u се осъществява с финансовата подкрепа на Български фонд за жените. Обучението се провежда в периода януари – март 2021г, като в него са включени 125 жени от цялата страна.
Български фонд за жените (БФЖ) е единствената българска организация, която подкрепя местни неправителствени организации (НПО), работещи по правата на жените за постигане на реалната им равнопоставеност във всички сфери на обществения живот и за премахване на всяка форма на дискриминация.
Startup Factory e сдружение в обществена полза, работещо активно вече шеста година за развитие на ключови дигитални умения на ученици и възрастни, както и за подпомагане на предприемаческата екосистема в България.