Презентацията от трета лекция на Обучителната програма по предприемачество за жени обхваща темата за дигитално присъствие на компанията и лидерството като принцип за изключителна отговорност, както и следните теми:
- Storytelling
- Метрики – Ако не знаете числата си – не може да управлявате бизнеса си.
- Платформи – Chicken and egg problem
- Customer development или развитие на клиента – основни стъпки, основни грешки
Дигитално присъствие – основни принципи и съвети
Вижте подробна публикация в нашия блог на тази тема.
4-те спъпки в процеса на развитие на клиента / customer development
- Идентифициране на клиента, в съответствие с визията на основателите и превръщането им в набор от тестови бизнес хипотези. След това се разработва план за тестване на тези хипотези.
- Тестове за валидиране на клиента – дали резултата от бизнес модела се потваря и дали е скалируем. Ако не, връщаме се към идентифициране на клиенти.
- Създаването на клиента / Customer creation е началото на изпълнението. Създава търсене в крайните потребители и ги довежда до продажбените канали, за да се скалира бизнеса.
- Изграждането на компания е преходът на организацията от startup до компания, фокусирана върху изпълняването на валидиран модел.
Допълнителни материали и ресурси, споменати в хода на лекцията, които допълват темата и дават насоки за още по-задълбочено проучване :
Финансов модел
Таблицата, която може да използвате при разработване на финансов модел, е качена тук
Hubspot.com
Една от най-големите платформи в света за управление на клиентски взаимоотношения, оптимизация на продажбени процеси и автоматизация на маркетинг и търговия. Следете блогът им за полезна информация.
Препоръчана книга от участничка в обучението по предприемачество за жени:
Относно автентичността и доверието: The Speed of Trust: The One Thing That Changes Everything By Stephen M. R. Covey ( https://www.speedoftrust.com/ )
–
Вижте също материалите от:
първа лекция от Обучителната програма по предприемачество за жени
втора лекция от Обучителната програма по предприемачество за жени
четвърта лекция от Обучителната програма по предприемачество за жени
–
Вижте още от актуалните обучения за развитие на дигиталните умения на сдружение Startup Factory.
–
Презентацията от третата лекция в Обучителната програма по предприемачество за жени, включена в тази статия, принадлежи на Сдружение Стартъп Фектъри и не може да бъде разпространявана без изричното съгласие на собственика. Копирането ѝ без разрешение е забранено съгласно действащото законодателство.
–
Обучителната програма по предприемачество за жени е разработена от екипа на сдружение Startup Factory u се осъществява с финансовата подкрепа на Български фонд за жените. Обучението се провежда в периода януари – март 2021г, като в него са включени 125 жени от цялата страна.
Български фонд за жените (БФЖ) е единствената българска организация, която подкрепя местни неправителствени организации (НПО), работещи по правата на жените за постигане на реалната им равнопоставеност във всички сфери на обществения живот и за премахване на всяка форма на дискриминация.
Startup Factory e сдружение в обществена полза, работещо активно вече шеста година за развитие на ключови дигитални умения на ученици и възрастни, както и за подпомагане на предприемаческата екосистема в България.